środa, 5 czerwca 2013

Ciasteczka guziki

Jednym z moich wakacyjnych planów było upieczenie ciasteczek. Jakiś czas temu natknęłam się w internecie na zdjęcie ciastek guzików. Skorzystałam, z jednego ze znalezionych przepisów (w nieco zmodyfikowanej przeze mnie wersji) i udało się :) Efekty były pyszne!

Ciasteczka guziki
Składniki:
•150 g (3/4 kostki) miękkiego masła
•70 g (8 łyżek) cukru pudru
•1 żółtko
•szczypta soli
•1,5 szklanki mąki
•3 krople aromatu waniliowego

•dodatkowo w zależności od smaku który chcemy uzyskać: 2 łyżeczki kakao, 2-3 łyżeczki soku z cytryny
•do wycinania: kieliszek, coś, czym uda się zrobić mniejsze kółeczko, słomka do napojów

Sposób przygotowania:
Masło utrzeć z cukrem na jednolitą masę, dodać żółtko, aromat, zmiksować. Wsypać mąkę z solą, zagnieść ciasto. W razie potrzeby dodać więcej mąki - ciastko nie powinno się lepić.
Jeśli chcemy uzyskać inne smaki to dodajemy dodatki. Ja podzieliłam ciasto na 3 części:
- wersja waniliowa: bez dodatków
- wersja czekoladowa: do ciasta dodać kakao,
- wersja cytrynowa: do ciasta dodać sok z cytryny (Po dodaniu soku ciasto bardzo się klei, więc mąka powinna być zawsze w pogotowiu ;)

Ciasto przełożyć na talerzyki/do miseczek, przykryć folią, wstawić do lodówki na min. 1 godz. (Tyle wystarczy, by ciasteczka były później kruche)
Stolnicę posypać mąką, rozwałkować ciasto na grubość 3-4 mm. Kieliszkiem wyciąć kółka, czymś, co da nam mniejsze kółka docisnąć ciasto, tak by powstało wgłębienie. Słomką wyciąć 2 lub 4 dziurki. Ciastka układać na papierze do pieczenia. Piec w 170°C do lekkiego zarumienienia (10-15min).


Z tego przepisu wyszło mi ok. 100 ciasteczek. Zeszło mi z ich zrobieniem ok. 2 godziny, bo tych dziurek trzeba się trochę nawycinać..ale guziki wyglądają dosyć ciekawie i w smaku też niczego sobie :)
Polecam,
Kar.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz